Стратегія розвитку кафедри геоекології і фізичної географії узгоджується зі Стратегією розвитку Університету. Особливості кафедральної стратегії визначаються наявним науковим і освітнім потенціалом, який сформувався історично; а також викликами сьогодення і ближчого майбуття щодо фундаментальних і прикладних наукових досліджень та університетської освіти у сфері наук про Землю і довкілля.
Кафедра геоекології і фізичної географії була створена у 1944 році як кафедра фізичної географії. Протягом подальших десятиліть вона передала забезпечення низки фізико-географічних дисциплін іншим підрозділам і залишила за собою лише кліматологію і гідрологію, а також «традиційну» регіональну фізичну географію. Натомість, у 1960-их роках на кафедрі успішно розвинувся новий науковий і освітній напрям, пов’язаний з міждисциплінарними фундаментальними і прикладними дослідженнями географічних комплексів. У колишньому СРСР такі дослідження називали комплексними фізико-географічними або ландшафтознавчими, однак у міжнародній науці їх асоціюють з геоекологією / ландшафтною екологією. Також, за ініціативи кафедри були створені два польові стаціонари, – Розтоцький і Чорногірський, – на яких десятиліттями ведуться геоекологічні спостереження. Власне у галузі геоекології / ландшафтної екології ми здобули національне лідерство, яке утримуємо дотепер, зокрема завдяки міжнародній співпраці. Саме через такі обставини наш підрозділ отримав теперішню назву у 2022 році.
Місія кафедри геоекології і фізичної географії двоєдина:
Візія: кафедра геоекології і фізичної географії – відомий структурний підрозділ одного з найкращих українських університетів, тісно інтегрований у світове та вітчизняне наукове і академічне середовище, важлива складова міжнародного ландшафту геоекологічної науки і освіти.
Стратегічні цілі кафедри геоекології і фізичної географії:
I. Підвищити якість науково-дослідної та науково-практичної роботи у сфері геоекології. Для цього слід:
II. Підвищити якість і престижність університетської освіти у галузі геоекології, залучати мотивованих і здібних студентів. Для цього треба: